AMD میگوید Anti-Lag plus پس از شروع ناکامش، قوی تر باز می گردد
فرانک آزور در X (به طور رسمی توییتر) اعلام کرد که Anti-Lag+ AMD پس از ادغام فاجعهبار Counter-Strike 2، مدت کوتاهی پس از حذف از درایورهای AMD بازخواهد گشت. پست Azor تایید می کند که AMD هنوز Anti-Lag Plus را فراموش نکرده و در حال کار بر روی بهبود آن برای دومین راه اندازی است.
Anti-Lag Plus در سپتامبر 2023 همراه با فناوری افزایش دهنده عملکرد Hyper-RX برای پردازندههای گرافیکی سری Radeon RX 7000 عرضه شد.
Anti-Lag Plus یک نسخه قوی تر از فناوری Anti-Lag AMD است که تأخیر را از طریق CPU در موتور کاهش می دهد. تنها نقطه ضعف این است که Anti-Lag Plus باید بر اساس بازی به بازی اجرا شود، درست مانند فناوری Reflex انویدیا.
متأسفانه، AMD همچنین مشکلات جدی در ادغام این فناوری در بازیهای مدرن داشت – بهویژه، بازیهایی با برنامههای ضد تقلب. برخلاف Nvidia Reflex که توسط توسعهدهندگان بازی پیادهسازی میشود، AMD سعی کرد به تنهایی Anti-Lag Plus را با تزریق به فایلهای هر بازی بدون اینکه توسعهدهندگان بدانند، پیادهسازی کند.
این فرآیند به ناچار سیستمهای ضد تقلب را در این بازی ها علیه Anti-Lag فعال کرد. بدترین نمونه در زمان ادغام این فناوری با Counter-Strike 2 بود که در آن سیستم Anti-Cheat Valve شروع به ممنوعیت استفاده کاربران از Anti-Lag Plus در بازی کرد. این امر AMD را مجبور کرد تا این تکنولوژی را به طور کامل حذف کند و آن را از درایورهای GPU Adrenalin خود حذف کند.
آزور نگفت که بازگشت دوم Anti-Lag چه تفاوتی با اولی خواهد داشت. با این حال، میتوانیم فرض کنیم که AMD میخواهد از تکرار اشتباهات قبلی خود اجتناب کند، بنابراین AMD احتمالاً مسیری را که Nvidia با Reflex طی کرده است طی میکند و مستقیماً با توسعهدهندگان بازی شریک میشود.
Anti-Lag Plus یک ویژگی بسیار مهم برای AMD در آینده خواهد بود. AMD FSR 3 Frame Generation، به طور خاص، از فناوری حذف تأخیر AMD بهره میبرد. این تکنولوژی به کاهش میزان تولید فریم تاخیر ورودی به خودی خود کمک می کند (بیش از آنچه که Anti-Lag قبلا انجام می دهد).