تنظیمات دلخواه DLSS را با SDK جدید انویدیا بهتر انجام بدهید
با معرفی SDK جدید «Streamline» از شرکت انویدیا و نسخه 3.7.0 از DLSS، یک گام دیگر به نزدیک شدن به DirectSR برداشته شده است. خبر از انتشار این بهروزرسانیها توسط سازنده DLSSTweaks در Reddit منتشر شده است و این اقدام نشان از تلاش شرکت انویدیا برای حفظ و بهبود راه حلهای خود دارد.
DLSSTweaks، به عنوان یک ابزار کاربردی که به کاربران این امکان را میدهد تا تنظیمات DLSS را به دلخواه خود تغییر دهند، با اضافه کردن پیشتنظیم E جدید به DLSS، به بهبود تجربه کاربران خود کمک کرده است.
Preset E اکنون به عنوان استاندارد جدید DLSS شناخته شده و اضافه کردن ویژگی “Alpha Upscaling” به آن نشان از نیاز به پشتیبانی از این ویژگی در بازیهای موجود دارد.
بر اساس نظرات کاربران، Preset E جدید کیفیت حرکت بهتری نسبت به Preset C قبلی دارد و به نظر میرسد بهروزرسانی DLSS 3.7.0 توانسته است بهبود قابل توجهی در تکنولوژی ارتقاء مقیاس انویدیا ایجاد کند.
با این حال، برای ارزیابی دقیقتر این تفاوتها، آزمایشات دقیقتری با استفاده از ابزارهایی مانند Nvidia ICAT و ضبط زنده مورد نیاز است.
صفحه توسعه دهندگان Nvidia Streamline اعلام کرده است که Streamline افزونههایی مانند DLSS، DLAA، Nvidia Image Scaling، Nvidia Reflex و حتی کراس پلتفرم Real-Time Denoisers را برای بهبود ردیابی اشعه پیادهسازی میکند.
این اقدام یادآور Nvidia Gameworks است که برای یکپارچهسازی ویژگیهای سختافزاری مختلف انویدیا در بازیها بهکار میرود و به نظر میرسد که Streamline بهبود مستقیمی در پشتیبانی از راهحلهای ارتقاء مقیاس دیگر تولیدکنندگان و حتی سختافزار RT ارائه میدهد.
با توجه به تلاشهای اخیر AMD برای بهبود نسل فریم خود و ارتقاء FSR 3، به نظر میرسد که انویدیا نیز به دنبال دوستانهتر شدن با سایر رقبا در حوزه گرافیک است. پیادهسازی DirectSR نیز از جمله این تلاشهاست.
در کل، به نظر میرسد که DLSSTweaks میتواند یک ابزار ضروری برای کاربران GPU های امروزی انویدیا باشد، بهویژه کسانی که از ظاهر DLSS در بازیهای خود راضی نیستند. برای امتحان کردن بهترین پیشتنظیم DLSS مانند E یا C در بازیها، استفاده از این ابزار است.